Waarom Small Group Training?

Small Group Training is trainen in een kleine groep tot maximaal 8 personen, waarbij persoonlijke begeleiding van een personal trainer centraal staat. Tijdens de Small Group trainingen wordt er hard gewerkt om een maximaal resultaat te behalen. Wij, als trainers, motiveren en stimuleren je om jouw persoonlijke fysieke of sportieve doelstelling te behalen.

Small Group trainingen bij Xcellent staan in het teken van de juiste techniek en houding, hard werken aan je fysieke fitheid, je mentale fitheid en weerbaarheid. Bij ons train je altijd het gehele lichaam. Een optimaal resultaat behaal je sneller als je naast het fanatieke sporten ook je voortgang bij houdt en ook rekening houdt met je voeding. Daarom bieden wij voor de geïnteresseerden ook voedingsadvies aan, werken we samen met een Diëtist en werken we met de Virtuagym APP.

De trainingen

De verschillende trainers stemmen de wekelijkste trainingen altijd op elkaar af. Volg je meerdere trainingen in de week, dan ben je er zeker van dat je andere oefeningen doet en andere spiergroepen traint. Tijdens de trainingen wordt er gelet op je lichaamshouding en sporttechnieken. Pas als de techniek goed is, kan er met extra gewicht gewerkt worden. Mocht je een blessure of lichamelijke klachten hebben, geef dit dan aan ons door! Dan maken wij speciaal voor jou een aangepast schema.

Om iedereen te kunnen voorzien in hun sport behoefte, bieden wij verschillende soorten Small Group Trainingen aan. Zo is er voor ieder wat wils, met in iedere training de focus op een ander thema of intensiteit.

 

 

 

 

Bokszaktraining is één van de meest effectieve manieren om vet te verbranden, spieren op te bouwen en natuurlijk je conditie te verbeteren. Een workout waarbij gebruik gemaakt word van bokszakken, pads en stootkussens. Met 2 tot 3 keer per week een intensieve bokszaktraining zal je heel snel merken dat je conditie vooruit gaat, je vet verbrandt en dat je meer spiermassa ontwikkelt.

Bij kettlebell sport train je voor strength en endurance en veel herhalingen (bijv. 150 – 200 reps.) Training is gericht op tijd, 10 minuten, zonder de kettlebell(s) neer te zetten! De kettlebell techniek is gericht op efficiency om het zo lang mogelijk vol te houden. De bewegingen swing, clean, snatch en jerk, zijn allemaal dynamische oefeningen die op een cyclische wijze worden uitgevoerd. De intensiteit van de training is daardoor enorm.

In deze les werk je aan het verbeteren en versterken van jou stoten, trappen, elleboog stoten en knie trappen. Dit in combinaties op pads, trapkussens maar ook op elkaar. Deze les is niet alleen een serieuze work-out waarin je hartslag en verbranding omhoog schiet, maar je leert hier goed omgaan met incasseren en uitdelen van goede trap en stoot combinaties op een laag drempelige manier. Deze les is daarom ook toegankelijk voor beginners.

Dit is een Functioneel Fitness les zoals professionele vechters en militairen ook trainen. Materialen die we hiervoor gebruiken zijn je eigen lichaam, materialen in de gymzaal, battle ropes, box jumps, sledge hammers, tractor tires etc. Iedereen is welkom en ook beginners kunnen meedoen in deze training.

Fight Conditioning lijkt op de Strength and conditioning lessen. Krachttraining met halter, barbells, kettlebells, dumbells en andere materialen om kracht te verbeteren.

Trojan Workout is een complete training van slechts 30 minuten voor iedereen die streeft naar prestatieverbetering. Of het nu gaat om conditie verbeteren, sterker worden of afvallen. De training is geschikt voor iedereen en je hebt gegarandeerd resultaat.